Waarom je als bedrijf het best een profiel aanmaakt op LinkedIN

In zijn boek, Ultimate Guide to LinkedIn for Business, beschrijft Ted Prodromou hoe je het best een netwerksite beheert als een hulpmiddel voor je bedrijf. In dit bewerkte fragment geeft de auteur meer details over de belangrijkste elementen van een profielpagina voor je bedrijf.

Bedrijfspagina’s op LinkedIn zijn zoals een persoonlijk profiel voor je bedrijf. Het is eigenlijk een miniwebsite voor je bedrijf, maar dan op LinkedIn, zodat gebruikers van het platform je makkelijk kunnen vinden.

Je bedrijf zal altijd tussen de resultaten verschijnen als een gebruiker je bedrijfsnaam in het zoekbalkje typt op de homepagina of op de “bedrijven” pagina. LinkedIn is een erg betrouwbare bron, dus je pagina zal een hoge ranking hebben bij de zoekresultaten op Google, en mensen zullen ze kunnen bekijken zonder in te loggen op LinkedIn, waardoor je bedrijf veel zichtbaarheid krijgt. Om deze reden is het belangrijk dat je bedrijfspagina op LinkedIn volledig is, en dat je regelmatig productaanbiedingen plaatst, en updates van het laatste nieuws van je bedrijf. De URL van je pagina op LinkedIn zal dan bijvoorbeeld http://www.linkedin.com/company/ls-translations-bvba  zijn.

Voor gebruikers van LinkedIn zijn bedrijfspagina’s een handige manier om bedrijven op te zoeken. Je vindt er een schat aan gedetailleerde informatie over bijna elk bedrijf – zelfs als het bedrijf geen eigen pagina heeft. Als je een bedrijf opzoekt op LinkedIn, dan zal je resultaten te zien krijgen van de bedrijfspagina en alle bedrijven die nauw met het bedrijf samenwerken of er een partner van zijn.

Je kan bedrijven volgen zodat je op de hoogte kan blijven van hun producten en diensten, wie ze aannemen en zelfs wat de concurrentie van plan is.

Bedrijfspagina’s bieden je huidige en toekomstige klanten de mogelijkheid om de mensen in je bedrijf te leren kennen. Je kan de werknemers achter het merk een plek geven op je pagina en aan de klanten tonen hoe je producten gebruikt worden. Je bedrijfspagina is een geweldige manier om je reputatie veilig te stellen en vertrouwen op te bouwen bij huidige en toekomstige klanten.

Enkele van de belangrijkste elementen van een bedrijfspagina zijn het overzicht en de pagina met de producten en diensten. Het overzicht geeft een momentopname weer van je bedrijf, waaronder ook de laatste gedeelde post, een korte beschrijving van je bedrijf en alle werknemers in het netwerk. Je kan er ook de blogposts van het bedrijf en tweets op zetten, en rechtstreeks contact hebben met de volgers van je bedrijf.

Statusupdates van het bedrijf hebben als doel om het laatste nieuws van het bedrijf en de branche te delen, zowel als nieuwe producten en promoties. Deze updates zijn een belangrijk communicatiehulpmiddel dat je de mogelijkheid biedt om rechtstreeks berichten en linken te sturen naar je volgers.

Deze updates kunnen gezien worden op het overzicht door elke gebruiker van LinkedIn, zowel als op de newsfeed. Als je een volger bent van het bedrijf dan zullen de statusupdates direct op je startpagina verschijnen, zodat het makkelijk is om te zien wat er gebeurt met dat bedrijf, met je concurrentie of in je branche. Elke gebruiker heeft de mogelijkheid om de statusupdates van bedrijven te bekijken, op linken te klikken of naar video’s te kijken. Ze kunnen de update ook “leuk vinden”, erop reageren of hem delen. Hierdoor raken je updates steeds verder verspreid en krijg je meer volgers.

Je kan je producten en diensten een plek geven op de “producten en diensten” pagina. Als huidige of toekomstige klanten deze pagina bezoeken kunnen ze zien hoeveel van hun connecties je product aanraden, en ze kunnen hun eigen aanbevelingen eraan toevoegen. Je kan er ook de contactgegevens bijzetten van de productmanager of de verkoopsverantwoordelijke voor elk product.

De sterkste eigenschap van de pagina is dat je gepersonaliseerde content kunt plaatsen voor je publiek. Je kan de technische details van een product tonen aan een ontwikkelaar, terwijl je de kostenbesparende details uit de doeken doet aan een verantwoordelijke voor beslissingen. Je kan tot wel dertig verschillende doelpublieksegmenten aanmaken voor verschillende versies van deze pagina, gebaseerd op een hele reeks categorieën zoals branche, jobfunctie, anciënniteit, geografie en bedrijfsgrootte, en zo gerichte content bieden aan elk lid.

Je kan elke taal kiezen voor je bedrijfspagina. Als je Engels kiest, zal je de mensen moeten aanduiden die de bedrijfspagina zullen beheren. Het beste is om dat handmatig te doen, zodat je samenhang hebt op je pagina, en controle over wat er gepost wordt.

Duid minstens twee beheerders aan, of meer als je voor een groot bedrijf werkt en je veel activiteit zal hebben op de pagina. Het zou verstandig zijn om een beheerder elk te hebben uit de departementen human resources, public relations en marketing, zodat ze elk op een efficiënte manier hun respectievelijke domeinen voor hun rekening kunnen nemen op je bedrijfspagina.

Het is essentieel dat je iemand aanwijst om je bedrijfspagina continu in het oog te houden; alle beledigende content zou meteen verwijderd moeten worden. Negatieve opmerkingen hoeven niet echt verwijderd te worden, als je ze maar op een gepaste manier behandelt. Elk bedrijf heeft een klein aantal ontevreden klanten, en je kan op een positieve manier reageren door het probleem openbaar aan te pakken. Er zou echt een probleem kunnen zijn met je product of dienst, en behoorlijke communicatie leidt niet enkel tot een oplossing, het kan de reputatie van je bedrijf zelfs versterken. Door je fouten toe te geven, een snelle oplossing toe te passen en te proberen om goed te communiceren toon je aan dat je om je klanten geeft, en dat je een uitstekende klantendienst aanbiedt.

Een profiel opstellen voor je bedrijf op LinkedIn

Door Ted Prodromou | 4 september 2012 | vrij vertaald door Nele De Pauw

Bron: Entrepreneur

Advertenties

No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: